niedziela, 1 stycznia 2023

Czytelnicze podsumowanie roku 2022

 

 Moje książkowe "the best":


Najbardziej intrygująca książkowa postać:

Rose z książki "Legenda o popiołach i wrzasku" (Anna Bartłomiejczyk, Marta Gajewska)


Najlepsza okładka:

"Stulecie winnych. Początek" (Ałbena Grabowska), Zwierciadło, 2021r. 

 

Najlepszy cytat: 

"(...) potem do widzenia, do widzenia moja miłości, do widzenia. Nie poczułaś żadnego cierpienia, co przecina wnętrzności jak nóż. Tylko znużenie, tęsknota za ramionami, w których można zasnąć, za objęciami, w których można by się skulić - i ich brak teraz."

"Dzienniki 1952-1962" (Sylvia Plath) 
 

Największe zaskoczenie:

"Wszystkie kolory moich wspomnień" (Emily X.R. Pan)


Najlepszy autor: 


Najlepsza książka: 

"Titanic. Legacy of the World's Greatest Liner" (William F. Buckley Jr, John P.Eaton, Charles A. Haas, George Tulloch, Susan Wels) 
 

Największe gnioty:


Najbardziej irytująca książkowa postać:

Melissa Caine z książki "Opiekunka" (Sheryl Browne)

Najgorsza okładka:

"Wybawiciel" (Jo Nesbø), Publicat S.A., 2015r.

Najgorszy cytat:


"(...) prawda to broń, a kłamstwa są niezbędną tarczą."

"Czerwona siostra" (Mark Lawrence)

Największe rozczarowanie:

"Czerwona siostra" (Mark Lawrence)

Najgorszy autor:

Jo Nesbø ("Wybawiciel", "Trzeci klucz")

Najgorsza książka:

"Trzeci klucz" (Jo Nesbø
 

W liczbach:


Wszystkich przeczytanych książek 45, w tym:

Biografie/Autobiografie/Dzienniki/Pamiętniki - 2
Czasopisma - 1
Fantastyka - 3
Film + książka - 5
Literatura faktu/Reportaże/Eseje - 4
Literatura piękna/współczesna - 2
Literatura podróżnicza - 2
Literatura popularnonaukowa - 17
Poradniki - 6
Thrillery/Kryminały/Sensacja - 4
 

Re-ready (niewliczane w roczne statystyki:

"I nie było już nikogo" (Agatha Christie)
"Rendez-vous ze śmiercią" (Agatha Christie)


Nagrodzone książki:

Nominowani (0) 

Nagrodzeni (1) 

4 komentarze:

  1. Nie znam książek, które wymieniłaś. Też mam kilka swoich faworytów. Zastanawiam się ile przeczytałam książek. Muszę przeliczyć 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją uwagę w tym zestawieniu zwrócił duży zakres tematyczny przeczytanych książek. Gratuluję tak rozległych zainteresowań 🤓.
    Wszystkiego dobrego 😉.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe zestawienie. ;) Mam w domu wiele książek Jo Nesbø, ale po przeczytaniu tego wpisu, cieszę się, że jeszcze ich nie czytałam ;D

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty