poniedziałek, 28 lutego 2022

Podsumowanie lutego

 Luty obfitował w wiele tytułów należących do różnorodnych gatunków. Początkiem miesiąca udało się ukończyć między innymi "Czerwoną siostrę", książkę z gatunku fantastyki, która wraz z, również ukończoną w lutym podróżniczą "Rio Anacondą", należy do tych książek, które były w planach do ukończenia w pierwszej kolejności.

W kolekcji "Prawdziwe owady, pajęczaki i inne robaki" pojawiły się kolejno: "Fulgoromorfa", "Biały chrabąszcz", "Wielka czerwona tarczówka". Poza tymi tytułami, spośród literatury popularnonaukowej, tudzież naukowej choćby ze względu na użyty w niej trudny naukowy styl, znalazła się też książka "Zakazana bakteria. Tajemnica zdrowia". Tą książką zakończyłam też miesiąc.

"Pentagram" Jo Nesbø to kolejna część cyklu "Harry Hole", z którym się spotkałam i pierwszy z dwóch w tym miesiącu ukończonych thrillerów. Drugim jest "I nie było już nikogo" Agathy Christie. Z tym tytułem spotkałam się już w 2011 roku, wtedy pod tytułem "Dziesięciu murzynków" wydanym przez Hachette. Od tamtego czasu polowałem na wydanie z Dolnośląskiego - konkretnie na to z serii "Z Gawronem". Jak widać udało mi się nie tylko uzupełnić tą serię o ten tytuł, ale też zrobić sobie re-read tej książki. I było to o tyle ciekawe doświadczenie, że po latach obfitujących w mniej lub bardziej dobre kryminały tej autorki, okazało się, że "I nie było już nikogo" odebrałam lepiej niż te jedenaście lat temu.

W planach na ten rok mam jeszcze kilka re-readów, między innymi "Na południe od granicy, na zachód od słońca" Murakamiego, czy też "Zbyt głośna samotność" Hrabala, więc trzymajcie kciuki aby i te nadprogramowe książki udało się przeczytać⛄

 

Luty w liczbach:

Przeczytanych książek: 8
Łączna liczba stron czytanych książek: 1285
Łącznie przesłuchanych minut: 906
Fantastyka/Fantasy: 1
Literatura przygodowa: 1
Naukowe i popularnonaukowe: 4
Thriller/Kryminał/Sensacja: 2

9 komentarzy:

  1. uwielbiam książki Joe Nesbo:) przeczytałam chyba wszystko co możliwe tego autora:) obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo książek udało Ci się przeczytać. Wielkie brawa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję :) Ciekawy zestaw książek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję wyniku czytelniczego i życzę zaczytanego marca.

    OdpowiedzUsuń
  5. W lutym udało mi się 8 książek przeczytać :D Ale to pewnie też ze względu, że miałam więcej czasu przez 17 dniową kwarantannę :) A Rio Anacondę lubię ,w ogóle książki Cejrowskiego super są, ma dar pisania. Mam jeszcze jedną jego zaległą, może niedługo uda mi się przeczytać :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. ambitnie zaczęłam czytać romans Helen Hunt Saga Braci Steel p ang;p i się wkręciłam xd

    OdpowiedzUsuń
  7. ten kalendarz z kawami co pisałaś mnie zaciekawił:D
    gdzież go dorwałaś?:)

    OdpowiedzUsuń
  8. kurcze muszę kupić na kolejny rok:) kocham kawkę:)

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty