środa, 31 grudnia 2014

Czytelnicze podsumowanie roku 2014

 Moje książkowe "the best":


Najbardziej intrygująca książkowa postać:

Ema z książki "Schronienie" (Harlan Coben)


Najlepsza okładka:

"Ogród wieczornych mgieł" (Tan Twan Eng), Wydawnictwo: Znak Literanova, 2013r. 

 

Najlepszy cytat:  

"Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych."

(Bohumil Hrabal - "Zbyt głośna samotność")
 
 
Najbardziej wstrząsająca książka:
 
 

Największe zaskoczenie:

"Zbyt głośna samotność" (Bohumil Hrabal) 

 

Najlepszy autor: 

Pierre Lemaitre ("Alex"

Najlepsza książka: 

"Alex" (Pierre Lemaitre)
 

Największe gnioty:


Najbardziej irytująca książkowa postać:

Lolita z książki "Lolita" (Vladimir Nabokov)

Najgorsza okładka:

"Pismo nieświęte, czyli Przygody Boga i małego Jezuska" (Cavanna), Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Reporter, 1993r.

Największe rozczarowanie:

"Sto dni po ślubie" (Emily Giffin)

Najgorszy autor:

Emily Giffin ("Sto dni po ślubie")

Najgorsza książka:

"Zniszcz ten dziennik. Kreatywna destrukcja" (Keri Smith
 

W liczbach:


Wszystkich przeczytanych książek 42, w tym:

Albumy - 2
Biografie/Autobiografie/Dzienniki/Pamiętniki - 12
Film + książka - 1
Klasyka - 1
Literatura dziecięca - 3  
Literatura obyczajowa/Romans - 2
Literatura piękna - 3
Literatura współczesna - 8
Poezja - 1
Poradniki - 3
Thrillery/Kryminały/Sensacja - 6


Nagrodzone książki:

Nominowani (5)

 

Nagrodzeni (2) 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty