wtorek, 11 kwietnia 2023

Titanic Jamesa Camerona

Moje przemyślenia w związku z ponowną lekturą tego tytułu nie różnią się wiele od czasu kiedy niecałe jedenaście lat temu po raz pierwszy spotkałam się z książką "James Cameron's Titanic". Jedyne co mogę dodać, to parę przemyśleń jakie nasunęły mi się w trakcie tego ponownego spotkania, tym razem w przetłumaczonej wersji na język polski.

Książka opisuje od podszewki pracę całej ekipy filmowej nad stworzeniem filmowego dzieła. Film ten, genialnie dopracowany, z dbałością w najdrobniejszych szczegółach przedstawia tragedię Titanica, odzwierciedlając klimat ówczesnych czasów i emocje pasażerów.

Za pomocą technologii komputerowej James Cameron stworzył film na miarę wszechczasów, który zachwyca po dziś dzień nie tylko rozmachem i historią romantycznej miłości, ale też efektami specjalnymi, które jak na lata 1996-1997 rok są iście przełomowe.

Dla fana dzieła Camerona, tej filmowej historii oraz historii samego statku, ten tytuł niewątpliwie nie jest zwyczajną książką. Obcowanie z nią jest "arcycudowne" nie tylko przez wzgląd na dobrej jakości, barwne, duże kadry z filmu, ale też fotosy spoza planu i tekst, który jest dopełnieniem całości sprawiając, iż czytelnik może raz jeszcze powrócić na Titanica i ponownie przeżyć tę opowieść.

Jeśli więc chcecie przeczytać o tym jak wyglądała budowa planu zdjęciowego, współpraca z reżyserem, praca z aktorami i masą statystów; jak wyglądały przygotowania do tego przedsięwzięcia na wielką skalę - to to jest książka dla Was.
Natomiast jeśli po prostu kochacie film w reżyserii Jamesa Camerona - to to jest wręcz absolutny must have!
 
Data przeczytania: 10-04-2023 (od: 25-03-2023)

Ocena 

LC            Goodreads            nakanapie.pl            booklikes.com

8/10          5/5                         8/10                          4/5


Data przeczytania wydania anglojęzycznego: 3-09-2012 (od: 4-05-2012)


Więcej na temat mojej pasji jaką jest Titanic w specjalnej notce tematycznej na blogu

12 komentarzy:

  1. Bardzo lubię poznawać kulisy powstawania produkcji filmowych. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tutaj są bardzo interesujące, zwłaszcza dla fana/fanki filmu :)

      Usuń
  2. Te forosy spoza planu to taka wisienka na torcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Część z nich była mi znana ale zdarzyły się też unikaty. Największym zaskoczeniem była dla mnie odpowiedź na moje odwieczne pytanie: Jak Cameron "potopił" ludzi w jednej z ostatnich scen, kiedy rufa statku zaczyna ginąć pod wodą...

      Usuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Tytuł dla mnie. No po prostu wymarzony :D Po pierwsze- Titanic to mój ulubiony film. Widziałam masę różnych dobrych tytułów ale Titanic jest nie do pobicia. Po drugie, uwielbiam poznawać filmy od kuchni. Często oglądam różnego rodzaju behind the scenes :) Jako dziecko chciałam zostać reżyserem, więc cały temat jest po prostu bliski memu sercu.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! To to jest szczególnie coś dla Ciebie! 😃 Książkę po polsku nie jest łatwo zdobyć. Pewnie szybciej w oryginale (sama pierwsze natrafiłam na anglojęzyczne wydanie w miękkiej okładce za... jedyne 5zł 🤭
      Najlepiej jednak poszukać pilskiego wydania i to w twardej oprawie (moje polskie właśnie takie jest). Różnica między nimi: wewnątrz jest ładna duża wklejka z Jamesem Cameronem. No i twarda oprawa to się nie zniszczy 😉

      Usuń
    2. Rozumiem, sama chętniej sięgam po polskojęzyczne utwory, choć od biedy to i ten angielski by się przełknęło. Jak za 5 zł to jak za darmo :D Nie mogę się doczekać twojego projektu, mam nadzieję że wszystko pójdzie dobrze i podzielisz się nim z nami :) Trzymam kciuki za owocną pracę! <3

      Usuń
    3. Podzielę się na pewno, jeśli nie dzisiaj (jak chciałam) to postaram się najpóźniej jutro :)

      Usuń
  4. Nie przepadam za tym filmem, Chyba za wiele razy go widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Spóźnione, Wesołego Alleluja!
    Angelika
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię ten film, więc mogłyby mnie zaciekawić kulisy powstania go ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to ta książka jest z pewnością dla Ciebie :) Zwłaszcza jeśli lubisz film. Ja mimo, że pasjonuję się tematem (o czym więcej już niebawem) i widziałam filmy dokumentalne o tym jak tworzono efekty, tak parę rzeczy mnie zaskoczyło :)

      Usuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty