poniedziałek, 17 kwietnia 2023

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pielęgniarkach, ale baliście się zapytać

Siostrę Bożennę kojarzę głównie z instagramowych memów i fajnych, zabawnych, niejednokrotnie trafionych "w punkt" napisów na kubkach, czy koszulkach. Niedawno ukazał się jej e-book, który - jak sama Autorka wspomina - powstał dla pogłębienia wiedzy i uświadomienia w rzeczach, które są oczywiste (przynajmniej dla niektórych), aczkolwiek nie każdemu na studiach są powiedziane. Siostra Bożenna odpowiada tu na najczęściej zadawane jej pytania, omawiając przy tym  zagadnienia dotyczące pielęgniarek, pielęgniarstwa i poniekąd też ogólnie systemu.

E-book ten kierowany jest nie tylko do nie-medyków (choć tutaj laik z pewnością zostanie uświadomiony w paru kwestiach). Przyda się tak samo dla studentów, którzy chcą poznać nieco "faktów z życia zawodowego pielęgniarki", jak też dla pielęgniarek będących w zawodzie od dłuższego czasu.

Co jest na plus? E-book liczy sobie siedemdziesiąt stron, więc jest do przeczytania w jeden wieczór. Napisany jest bardzo przystępnym językiem (niekiedy w lekkim i zabawnym stylu), dzięki temu czyta się go szybko i przyjemnie. Przyznam, że w kilku miejscach roześmiałam się "w głos". Na niemal każdej stronie mamy kolorowy rysunek (mniej lub bardziej zabawny), gdzieniegdzie w żółtych dymkach albo wartościowa reguła, wyjaśnienie lub protip. A na koniec bonus w postaci właśnie protipów dla pielęgniarek. Niektóre znałam, inne nie, a jeszcze innych, które ja znam - mi brakuje. Fajnym pomysłem było umieszczenie tutaj tabeli leków, które może podać pielęgniarka bez zlecenia lekarskiego (z nazwą substancji i nazwą handlową oraz postacią leku).

Fakt, iż książka jest taka krótka poniekąd jest też minusem, bo po pierwsze czyta się ją wręcz błyskawicznie, a sposób, w jaki jest napisana każe na końcu pomyśleć sobie: "hej, jak chcę więcej!". Po drugie - nie ukrywajmy - jej cena (59zł) jest dość wysoka, jak na e-booka, tym bardziej tak krótkiego.
Jakie jeszcze minusy dostrzegam? Literówki w kilku miejscach, ale nie ma ich dużo i nie mają wpływu na moją ogólną ocenę.

Reasumując, dla mnie jest to interesujący tytuł, wart uwagi czy to dla pogłębienia wiedzy, czy do przeczytania z ciekawości "co tam Siostra Bożenna napisała", czy też zwyczajnie dla rozrywki z pewną dozą wiedzy.

Data przeczytania16-04-2023 (od: 16-04-2023)


Ocena 

LC            Goodreads            nakanapie.pl            booklikes.com

6/10          3/5                         6/10                        3/5

10 komentarzy:

  1. Myślę, że mogłaby mnie zainteresować ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka porusza dość niszowy temat, więc może zajrzę do niej w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na myśl o pielęgniarkach przechodzą mnie dreszcze, przeważnie trafiam na znerwicowane :p Nie jestem pewna, czy to pozycja dla mnie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej może być dla Ciebie 😁
      Znerwicowane... Postaw się też czasem w ich sytuacji. Bywa, że jest mało pielegniarek na dyżurach, mogą być więc przepracowane, często są zabiegane i to może czasem rzutować na to jak są postrzegane przez otoczenie 🙂

      Usuń
  4. Witam Cię serdecznie 🖐👦

    Dziękuję Ci za poświęcenie swojego czasu na odwiedzenie mojego bloga, za dodanie komentarza i za przeczytanie mojego wpisu z obszaru psychologii odnoszący się do uzyskania kontroli nad własnym życiem. Mam nadzieję, że tematyka tego wpisu bardzo Ci się spodobała.
    Czasami na Facebooku pojawia mi się profil z grafikami i właśnie pojawił się tam wpis na temat tego e-booka. Nie czytałem go, choć dzięki Tobie co nieco się dowiedziałem o nim. Brzmi dosyć interesująco.

    Pozdrawiam Cię cieplutko i życzę Tobie pozytywnego i przemiłego dnia 🤗💝💖
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam również :)

      Dziękuję za miłe słowa.
      Cieszę się, że choć odrobinę zainteresowałam Cię tematem tej książki 🙂

      Twój post był oczywiście inspirujący i wartościowy. Cudownie, że są ludzie, którzy poruszają tak istotne tematy do szerszych rozważań.

      Pozdrawiam również. Miłego dnia
      Booka

      Usuń
  5. Zapowiada się ciekawie :)
    Zapraszam też do mnie :)
    https://youtu.be/ZVILuOECVIk

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Interesująca publikacja, choć faktycznie, trochę droga. Jednak jak dobra, to pewnie warta swojej ceny :) Z pielęgniarkami miałam do czynienia setki razy, ze względu na swoją chorobę często jeździłam do szpitali. Czasem bywały bardziej twarde i negatywnie nastawione do życia, takie marudy trochę można powiedzieć, ale w większości to bardzo miłe osoby, które mają naprawdę ciężką pracę. Lekarze i pielęgniarki to serce narodu, warto ich docenić :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 🤗♥️✨ Dziękuję również pozdrawiam ✨♥️🤗

      Usuń
  7. Siostrę Bożennę kojarzę także z memów. Pielęgniarki mają trudne życie, za to ile emocji i historii do opowiedzenia

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty