piątek, 1 kwietnia 2022

Podsumowanie marca

 🌱Marzec rozpoczął się od ukończenia e-booka "Opiekunka", traktującej o zgubnych konsekwencjach zaufania oraz do czego prowadzi chęć zemsty.
Do kolekcji "Prawdziwe owady, pajęczaki i inne robaki" w tym miesiącu dołączyły: "Pająk tygrysi" i "Kruszczyca afrykańska". Pająk z tomu piętnastego o pasiastych odnóżach, jednakże w broszurze dołączonej do okazu mogłam przeczytać o termitach. Natomiast numer szesnasty traktował o muchach.

Drugą książką, którą ukończyłam w marcu, jest premiera z końcówki lutego. Mowa o "Legendzie o popiołach i wrzasku" - książka Anny Bartłomiejczyk i Marty Gajewskiej, znanych Booktuberek z kanału Bestselerki. Książka jest pierwszym tomem zapowiadanej serii o tym samym tytule. Osadzona w świecie fantasy opowieść o zaginionej Kruczej Wiedźmie oraz siostrach walczących o swoje królestwo.

"Girl power. Nie odkładaj marzeń na jutro!" to trzeci kolejny tytuł marca, który niespodziewanie wpadł w moje ręce. Ten poradnik napisany przez Karolinę Pisarek to lekkie czytadło na kilka wieczorów, które choć posiada wyświechtane stwierdzenia, do tego kilka razy powtarzające się, to jednak chwilami można spośród nich wyłuskać wartościowe rzeczy.

Prawdopodobnie jeszcze długo nie słyszałabym o książce "Wszystkie kolory moich wspomnień", gdyby nie recenzje Doktor Book. To pierwsza książka polecana przez Nikolę, którą przeczytałam, a także pierwsza będąca pod jej patronatem, z jaką miałam styczność. Tutaj zawodu nie było. Historia dziewczynki, która widziała swoją zmarłą mamę pod postacią pięknego ptaka towarzyszyła mi przez pierwszą połowę marca.

Końcem miesiąca ukończyłam jedno czasopismo - "Magazyn pielęgniarki i położnej" oraz zakończyłam słuchanie audiobooka o tytule "Wybawiciel". To już szósty tom słynnego skandynawskiego cyklu ”Harry Hole". Niestety kolejne rozczarowanie. Mimo to nadal chcę kontynuować serię, by zobaczyć jak wypadają kolejne tomy. W najbliższym czasie wezmę się za "Pierwszy śnieg" jako następną w chronologicznej kolejności. Będzie to mój re-read po latach, tym razem w formie audiobooka. Zobaczymy czy utrzyma się moje dobre zdanie o tej części.

Początkiem marca na blogu zadebiutowała strona że spisem książek. Na tej stronie można podejrzeć wszystkie moje recenzje. Dla ułatwienia linki do recenzji ułożyłam w porządku alfabetycznym z podziałem na polskich i zagranicznych autorów. Zachęcam do przeglądania tego spisu.

Natomiast jedenastego marca zadebiutował mój blog poświęcony kosmetykom, w którym zamieszczane będą moje recenzje kosmetyków, testy próbek kosmetycznych i tym podobne rzeczy. Zachęcam więc do obserwowania także bloga kosbeautyblog 🌷

Marzec w liczbach:

Przeczytanych książek: 8
Łączna liczba stron czytanych książek: 1382*
Łącznie przesłuchanych minut: 1070
Czasopisma: 1
Fantastyka/Fantasy: 2
Naukowe i popularnonaukowe: 2
Poradniki: 1
Thriller/Kryminał/Sensacja: 2

*Uwaga: do liczby ogólnej stron nie wliczam e-booków (wyłącznie wydania papierowe) 

2 komentarze:

  1. Sporo książek udało Ci się przeczytać. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje wyniku. Ja ani jednej pozycji z wymienionych nie przeczytałam, ale parę tytułów mnie zaciekawiło.
    Serdecznie pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty