środa, 16 marca 2022

Girl power. Nie odkładaj marzeń na jutro!

Karolina Pisarek, finalistka piątej edycji programu "Top Model", napisała książkę, której nie należy traktować stricte jako biografii. Tutaj nie znajdziemy opowieści z życia modelki, fotografii małej Karolinki i tym podobnych rzeczy. Bardziej opowiada ona o swoich relacjach z rówieśnikami z lat szkolnych. Jakie te relacje były to już odsyłam do książki.

"Girl power. Nie odkładaj marzeń na jutro!" to poradnik lifstylowy, w którym Pisarek skupia się głównie na przekonaniu czytelnika, że praca nad sobą jest ważna w osiągnięciu spełnienia zamierzonych celów poprzez motywowanie samego siebie i tak zwane "positive thinking". Autorka pokazuje co i jak robić aby te cele osiągnąć na przykładzie samej siebie. Przy okazji opowiada o swoich początkach w modelingu, o programie "Top Model", o zazdrości zawiści koleżanek i kolegów czy też o pierwszych większych kontraktach i wyjazdach na wielkie przedsięwzięcia w świecie mody, jak na przykład Fashion Week.

Jedynym zgrzytem, który mi przeszkadzał w tej książce, jest fakt, iż chwilami miałam wrażenie, że znowu czytam o tym samym. Po połowie książki to wrażenie zmieniło w lekką irytację, bo ileż można czytać to samo, tylko ze zmienionym szykiem zdań? Nie da się uniknąć wrażenia, że czytamy banalnie proste stwierdzenia. To, w połączeniu z powtarzalnością może bardzo mocno zirytować bardziej wyczulonych na takie rzeczy czytelników.
Z drugiej strony jednak sporo z tych prostych porad ma w sobie wiele prawdy. Może właśnie o to chodzi, że nie dostrzegamy w życiu tego, co najbardziej oczywiste, a to właśnie te najprostsze zasady są potrzebne do tego, aby być szczęśliwym i zdrowym psychicznie.

Poradnik ten jest niezły. Czyta się go lekko i szybko. Można ją przeczytać w jedne wieczór. Jest ładnie wydana. Każdy większy dział jest oddzielony różową stroną, są ozdobne czcionki w tytułach. Najważniejsze porady są wyróżnione drugi raz powiększonym tekstem, różową czcionką. W książce znajdziemy też sporo fotografii Karoliny Pisarek - zarówno tych z sesji, jak i parę z prywatnego archiwum modelki.

Data przeczytania16-03-2022 (od: 14-03-2022)

Ocena 

LC            Goodreads            nakanapie.pl            booklikes.com

6/10          3/5                         6/10                         3/5

11 komentarzy:

  1. Mam ten poradnik, ale póki co, nie planuję do niego zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że mógłby mnie zainteresować ten poradnik 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dla mnie takie poradniki

    OdpowiedzUsuń
  4. ja nie czytuję poradników. Mam wrażenie że są na jedno kopyto pisane...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam, że Karolina Pisarek, finalistka piątej edycji programu "Top Model", napisała książkę. W takim razie z czystej ciekawości rozejrzę się za jej publikacją.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oh wow you read this one really quick

    OdpowiedzUsuń
  7. Autorka nie jest dla mnie ikoną do naśladowania, więc raczej nie sięgnę po poradnik :)

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty