niedziela, 23 stycznia 2011

Anna Karenina 1

TOM I


Rzecz dzieje się w carskiej Rosji. Książka ma kilka wątków. Obok głównego (miłości Kareniny i Wrońskiego), spotykamy się także z uczuciami Lewina do Kitty oraz z rozpadającym się związkiem brata tytułowej Anny i uczuciami Karenina (jej męża). Wątki obyczajowo-miłosne przeplatają się miejscami z wątkami polityczno-społecznymi.
Bardzo ciekawy tom, dużo się dzieje, akcja czasem zwalnia ale nie na długo.
Z pierwszej części najbardziej polubiłam Dolly i Lewina. Zawiodłam się nieco na głównej parze Anny i Wrońskiego. Może dlatego, że bardziej spodobały mi się wątki poboczne właśnie dotyczące Lewina, Kitty czy nawet Dolly i jej męża.
Mimo to polecam. 

 

Data przeczytania: 12-01-2011 (od: ??-??-2010)

Ocena 

LC            nakanapie.pl            booklikes.com        granice.pl

6/10           6/10                          3/5                            4/6

 

1 komentarz:

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty