czwartek, 31 grudnia 2015

Czytelnicze podsumowanie roku 2015

  Moje książkowe "the best":


Najbardziej intrygująca książkowa postać:

Amy Dunne z książki "Zaginiona dziewczyna" (Gillian Flynn)


Najlepsza okładka:

"Ostatnie rozdanie" (Wiesław Myśliwski), Wydawnictwo: Znak, 2013r. 

 

Najlepszy cytat:

„Bywa, że nie odczuwam inaczej siebie jak poprzez łzy. Czasami czuję się cała jednym wielkim płaczem bez łez, bo nie mam już łez. (...) Nawet gdy wydaje mi się, że nie płaczę, słyszę ten płacz w sobie, zasypiam, płacząc, i sny moje nade mną płaczą.”


(Wiesław Myśliwski – „Ostatnie rozdanie”)
 

Największe zaskoczenie:

"Nocne czuwanie" (Tarjei Vesaas) 


Najlepszy autor: 

Wiesław Myśliwski ("Ostatnie rozdanie"

Najlepsza książka: 

"Ostatnie rozdanie" (Wiesław Myśliwski) 
 

Największe gnioty:


Najbardziej irytująca książkowa postać:

Lee Anderson z książki "Napluję na wasze groby" (Boris Vian)

Najgorsza okładka:

"Napluję na wasze groby" (Boris Vian), Wydawnictwo: 4&F, 1990r.

Najgorszy cytat:

"Siedziała w fotelu i wyglądała jakby spała, kiepsko wyglądała lecz jak zwykle była dobrze ubrana."


Największe rozczarowanie:

"Upiór Opery" (Gaston Leroux)

Najgorszy autor:

Boris Vian ("Napluję na wasze groby")

Najgorsza książka:

"Napluję na wasze groby" (Boris Vian
 

W liczbach:


Wszystkich przeczytanych książek 23, w tym:

Felietony- 1
Film + książka - 3
Literatura dziecięca/młodzieżowa - 2
Literatura faktu/Reportaże/Eseje - 2
Literatura piękna/współczesna -8
Poradniki - 3
Utwór dramatyczny (dramat, komedia, tragedia) - 1
Thrillery/Kryminały/Sensacja - 3


Nagrodzone książki:

Nominowani (2)  

  • Nagroda Literacka Nike (2015) "Szum" (Magdalena Tulli)

 

Nagrodzeni (1) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty