poniedziałek, 1 lipca 2024

#4 TBR 2024 lipiec - grudzień

Na drugą połowę roku wybrałam książki nie przekraczające czterystu stron oraz takie, które najprawdopodobniej [jak mniemam] będą miały lżejszą tematykę. A to w związku z koniecznością nauki na jesienną sesję egzaminacyjną ze specjalizacji. Przypuszczam, że czytelniczo odpuszczę sobie końcem roku i wtedy będę mogła w końcu sięgać po grubsze książki oraz takie, wymagające większego zaangażowania myślowego oraz czasowego.

Poniżej przedstawiam lipcowo-grudniowy TBR na 2024 rok:


Lista TBR-owej szóstki

1. "Dziewczyny z Dubaju" (Piotr Krysiak)
2. "Morderstwo na polu golfowym" (Agatha Christie)
3. "Lot nisko nad ziemią" (Ałbena Grabowska)
4. "Gwiezdny pył" (Neil Gaiman)
5. "Miłość oraz inne dysonanse" (Janusz Leon Wiśniewski)
6. "Gallant" (Victoria Schwab)
 
Postaram się zacząć tytuły z tej listy zaraz po ukończeniu ostatniej książki styczniowo-czerwcowego TBR-u. Na pierwszy rzut, zamierzam zmierzyć się z głośnym reportażem Piotra Krysiaka "Dziewczyny z Dubaju", który mam w planach już od kilku lat.

Następną książką będzie "Morderstwo na polu golfowym", będąca drugim tomem cyklu z Herculesem Poirot autorstwa królowej kryminału - Agathy Christie. Tytuł jest jedną z wielu książek tej autorki, których jeszcze nie miałam okazji przeczytać, a jego wybór jest kompletnym strzałem "na ślepo" (bez większego zastanowienia się).

Trzecią książką jest książka Ałbeny Grabowskiej, gdyż chciałabym przeczytać coś z twórczości pani Ałbeny, co niekoniecznie jest tomem jakiegoś cyklu. Stąd wybór właśnie "Lotu nisko nad ziemią", która zainteresowała mnie opisem.

"Gwiezdny pył" to druga książka Neila Gaimana, z którą chciałabym się zapoznać. To właśnie ten tytuł miał być wyborem w zeszłym roku, ale koniec końców wybrałam wówczas "Księgę cmentarną". Dlatego też nie miałam większych wątpliwości, że jeśli mam szukać niedługich książek, to w tym roku koniecznie nie może zabraknąć miejsca dla tytułu, od którego chciałam właściwie zacząć przygodę z Gaimanem.

Kolejną książką, którą w tym roku zamierzam zamierzam przeczytać, jest "Miłość i inne dysonanse" Janusza Leona Wiśniewskiego. Tytuł ten mam w planach od bardzo dawna, kiedy to już w czasach nawołujących niedługo po jej premierze w sieci pojawiały się cytaty z tej książki.

Ostatnią książkę, którą wybrałam na 2024 rok, jest "Gallant" Victorii Schwab. I tutaj podobnie jak w przypadku Grabowskiej, chciałam wybrać coś z twórczości autorki "Niewidzialnego życia Addie LaRue", co nie byłoby częścią cyklu.

Zapraszam do śledzenia postępów drugiego w tym roku TBR-u oraz innych lektur, które również mam w planach w tym roku.

1 komentarz:

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty