poniedziałek, 1 stycznia 2024

Podsumowanie grudnia

Pierwszy tydzień grudnia należał do Stephena Kinga i jego intrygującej "Dolores Claiborne", gdzie tytułowa bohaterka, przy okazji pewnego wydarzenia, snuje opowieść o swoim życiu oraz morderstwie, którego dokonała w przeszłości.

W grudniu powróciłam do kolekcji "Prawdziwe owady, pajęczaki i inne robaki", W tym miesiącu przeczytałam więc parę numerów, tj.: "Biały paź smoczy ogon", "Czerwony pluskwiak Liczi", "Szarańczak czerwony", "Klecanka papierowa". Tym razem od czterdziestego trzeciego numeru mamy w tych broszurach przewodnik w formie tabel, ułatwiający przegląd poszczególnych gromad i rzędów owadów.

Wraz z końcem roku zapoznałam się z kolejną odsłoną książek dla dzieci Tiny Oziewicz "Co lubią uczucia?" Tym razem książka z większą ilością tekstu niż w dwóch poprzednich ["Co robią uczucia?" i "Co uczucia robią nocą?"]

Ponadto skupiłam się też na paru książkowych dodatkach do filmów, których większość chciałabym obejrzeć w nadchodzącym 2024 roku. Są to: musical "Burleska", mroczny melodramat "Crimson Peak. Wzgórze Krwi". biograficzny dramat obyczajowy "Witaj w klubie" , polski dramat obyczajowy "Kler" (który miałam okazję obejrzeć jeszcze w tym roku) oraz film fantasy, który chciałabym sobie przypomnieć po latach, czyli znana wielu z Was "Niekończąca się opowieść".

W tym miesiącu, poza książkami udało się zrealizować plan ukończenia haftu diamentowego. Podobno niektórzy z Was byli ciekawi efektu końcowego... 😏

Ukończony obraz można obejrzeć zarówno na blogu "Diamentem w haft" [tutaj] oraz na tym blogu [książkowym] w zakładce poświęconej katastrofie Titanica, w rozdziale z gadżetami.

Przy okazji podsumowania ostatniego miesiąca w 2023 roku, pozwolę sobie podsumować kilka rzeczy, które zrealizowałam w tym kończącym się roku:

  • zrealizowałam swoje małe marzenie w postaci utworzenia własnej osobnej zakładce nieoświeconej  transatlantykowi Titanic i do tego celu "zebrałam do jednej  kupy" posiadane gadżety zawiązane z tym tematem, by móc je Wam pokazać,
  • zainteresowałam się haftem diamentowym i ruszyłam z układaniem pierwszych obrazków,
  • założyłam kolejnego, trzeciego już, bloga poświęconego haftowi diamentowemu [tutaj],
  • po sporej przerwie powróciłam do słuchania audiobooków.

 

Na koniec, korzystając z okazji życzę Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku!🥂

 

 

Grudzień w liczbach 

Przeczytanych książek: 11

Łączna liczba stron czytanych książek: 481
Film + książka - 5
Literatura dziecięca/młodzieżowa: 1
Literatura popularnonaukowa: 4
Thriller/Kryminał/Sensacja: 1

3 komentarze:

  1. Chętnie zaraz obejrzę twój obraz. Szczęśliwego Nowego Roku. Oby 2024 przyniósł ci same cudowne chwile.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy miałaś miesiąc Grudzień. Szczęśliwego Nowego Roku życzę💗🍾💗

    OdpowiedzUsuń
  3. Efekt końcowy haftu jest WOW! Wchodzę na Twoją drugą stronę, ale nie wszystkie komentarze mi publikuje :(

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty