wtorek, 28 kwietnia 2020

Kot wśród gołębi

CYKL: "HERKULES POIROT" (TOM 32)


Wielowątkowy kryminał Agathy Christie. Barwna opowieść, głównie dzięki zmianom klimatu: trochę orientu, trochę angielskiej szkoły dla dziewcząt. I jak to zwykle bywa u Christie: morderstwa, tajemnicze zniknięcia.

Śledztwo prowadzi między innymi niejaki inspektor Kelsey. Hercules Poirot też tu się pojawia, aczkolwiek dopiero po połowie książki, na parę rozdziałów przed końcem. Dlatego też miłośnicy sympatycznego detektywa nastawieni na śledzenie pracy Poirot mogą czuć się zawiedzeni.

Początkowo historia wydaje się być zagmatwana. W szybkim tempie dostajemy 2 różne, choć powiązane ze sobą wątki, czy też sporo postaci, które mogą się mylić. Im dalej brnie się w tą opowieść, tym bardziej wcześniej ukazane wątki zaczynają nabierać sensu.

Książkę czytałam szybko i z zainteresowaniem. W paru momentach nie mogłam się oderwać od lektury. Nie jest to szczyt możliwości Autorki, a mimo to dałam się zaskoczyć.
 
Data przeczytania: 27.04.2020 (od: 16.04.2020)

Ocena 

LC            Goodreads            nakanapie.pl            booklikes.com

5/10          2/5                         5/10                         2,5/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty