wtorek, 27 czerwca 2023

Turkuć tropikalny

Trzydziesty piąty numer kolekcji "Prawdziwe owady, pajęczaki i inne robaki" opisuje dobrze nam znanego turkucia podjadka. W numerze znajdziemy tradycyjnie opis budowy ciała tych stawonogów, ich występowanie na mapie świata, opis ich trybu życia, odżywiania i rozmnażania. Ponadto, z numeru możemy dowiedzieć się kilku ciekawostek, a rozdział "Najgłośniejsze ze wszystkich", w swoim zestawieniu, przedstawia nie tylko turkucia, ale też kilka innych owadów, których umiejętnością jest wygrywanie wszelkich pieśni (np. świerszcze czy też niektóre gatunki cykad).

Data przeczytania: 27-06-2023 (od: 27-06-2023)

Ocena 

LC            nakanapie.pl            booklikes.com

6/10          6/10                          3/5

3 komentarze:

  1. Przez Ciebie (a może dzięki Tobie) zaczęłam się bliżej przyglądać owadziemu światu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za owadami, więc raczej nie za bardzo mam ochotę o nich czytać. :)

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty