piątek, 17 marca 2023

Runy proste i skuteczne + karty

Ta niewielkich gabarytów mini książeczka, która jest dołączona do kart runicznych jest małym kompendium wiedzy na temat wróżenia za pomocą run. Jest podzielona na dwie części.


W pierwszej poznajemy w wielkim skrócie kilka podstawowych rozkładów oraz dowiadujemy się czym są ryby i jakie jest ich pochodzenie. Natomiast w części drugiej przedstawiono każdą z dwudziestu pięciu run z osobna, omawiając ich znaczenia w formie prostej i odwróconej, wyjaśniając znaczenie danej runy jako amuletu i talizmanu oraz przedstawiając znaczenie każdej z run dla zdrowia.

W części omawiającej poszczególne runy, przy każdej pokazano symbol, nazwę u przypisaną im liczbę. Zdjęcia run w książeczce odpowiadają wyglądem dołączonym kartom.

Po lekturze tej książeczki mogę stwierdzić, że nie jest ona pełnym kompendium wiedzy. Informacje w niej zawarte są ogólne. Patrząc na bibliografię, także zaczerpniętych z innych książek Pani Ewy Kulejewskiej (o czym sama Autorka wspomniała na początku), a to każe mi domyślać się, że w tamtych książkach może być coś więcej. Może też dlatego mam wrażenie, iż część teoretyczna nie wykorzystuje wielu informacji, aczkolwiek jest przydatna jeśli chcemy szybko zajrzeć do tego poradnika. To samo tyczy się opisów poszczególnych run, choć sporo ze znaczeń mamy powtórzone także na kartach. W książce więc przydatnymi informacjami (poza samym znaczeniem run) są ich znaczenia jako amulet, talizman oraz opisy ich właściwości dla sfery zdrowotnej.

Uważam jednak, że publikacja ta jest przydatna i potrzebna. Jej nieduże gabaryty pozwalają na to, by mieć ją pod ręką gdy zajdzie taka potrzeba. Dla początkujących z pewnością książeczka warta uwagi. Chcąc jednak dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat należałoby zapewne sięgnąć po szersze opracowania.

Data przeczytania: 16-03-2023 (od: 15-03-2023)

Ocena 

LC            Goodreads            nakanapie.pl            booklikes.com

6/10          3/5                         6/10                          3/5

12 komentarzy:

  1. Myślę, że może być przydatna dla osób zaczynających przygodę z ezoteryką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre też jako mini ściągawka, bo mieści się w dłoni :)

      Usuń
  2. Rzadko się po takie książki, ale myślę, że ta mogłaby mnie zaciekawić 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę Twoje nowe hobby na horyzoncie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie ♡
    W tym temacie jestem zupełnie zielona, ale przyznam, że zawsze bardzo mnie ciekawił :) Chętnie czytałam o nim czy to w artykułach, czy na blogach. Myślę, że tytuł mógłby mi się spodobać. Jak będę miała okazję na pewno zerknę na razie mam w planach nadrobić zaległości :) Wygląda na to, że rodzi się nowa pasja, bardzo chętnie poczytam o innych książkach w tej tematyce ^^
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś nieco bardziej interesowały mnie takie rzeczy. Teraz zostawiłem sobie część książek o ogólnej ezoteryce, zjawiskach nadprzyrodzonych itp. Takie najciekawsze dla mnie. Takie poradniki to nie jest zła rzecz, najważniejsze jest, aby wszyscy zauważyli czy to jest poradnik podstawowy czy też nie, tak jak Ty to czynisz.

    Zawsze możesz nadrobić lekturę książki o Algernonie. ;)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty