piątek, 6 maja 2022

Pszczoła miesierkowata

W osiemnastym numerze kolekcji "Prawdziwe owady, pajęczaki i inne robaki" znajdziemy informacje o pszczołach z rodziny miesierkowatych, między innymi o makatkach. Poznamy budowę tych pszczół, na mapie świata zobaczymy gdzie można spotkać poszczególne gatunki: miesierki, ścieski i właśnie makatki. Poznamy cykl ich życia, rozmnażanie, pożywienie ale też głównych wrogów i metody obronne tych pszczół przed atakiem wroga. Ciekawym rozdziałem jest ten, w którym pokazano przykłady miejsc, w których pszczoły miesierkowate tworzą swoje gniazda.

Data przeczytania: 6-05-2022 (od: 6-05-2022)

Ocena 

LC            nakanapie.pl            booklikes.com

6/10          6/10                          3/5

7 komentarzy:

  1. Oooo pszczoły lubię. I są nawet przyjemne dla oka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo na czasie, bo teraz pełno pszczół 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to tylko staram się je wypuścić przez okno z domu czy samochodu jak wpadną 😋 ale nie rozróżniam tych pasiastych owadów 🙈

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tak o robalach i owadach średnio xd

    OdpowiedzUsuń
  5. pszczółki to bardzo ważne stworzonka dla całego ekosystemu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj robiła zdjęcia w rzepaku i była masa pszczół :)
    Zapraszam na nowy post :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Pszczółki kochane takie pożyteczne ;)

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty