wtorek, 1 lutego 2022

Podsumowanie stycznia

Rok 2022 rozpoczęłam od ukończenia książki "Titanic. Destination Disaster. The Legends and the Reality" (w naszym kraju bardziej znanej jako: "Titanic. Nieuchronna katastrofa. Legendy i rzeczywistość"). Jest to tytuł, na który polowałam już od bardzo dawna, toteż gdy nadarzyła się okazja zdobycia jej w oryginale językowym, nie mogłam się oprzeć, by jej nie kupić.

Udało się skończyć czwarty tom serii "Harry Hole" - czyli norweski kryminał "Trzeci klucz" Jo Nesbø, który pomimo obiecującego początku, nie zachwycił mnie. Nie sprawia to jednak, że zakończę przygodę z komisarzem Hole, wręcz przeciwnie.
Natomiast do kolekcji "Owady, pajęczaki i inne robaki" dołączył nowy stawonóg. Tym razem jest to "Przybyszka amerykańska".

Styczeń mogę nazwać "miesiącem zakończeń", gdyż ukończyłam kilka książek, które czytałam już od dłuższego czasu. Mowa tu o tych książkach, które zaczęłam naprawdę bardzo dawno temu, a są nimi bardzo dobre pod kątem przekazu "Dzienniki 1950-1962" tragicznie zmarłej Sylvii Plath. Książka, do której można często wracać, będąca kopalnią cytatów i sformułowań, z którymi wielu może się zgodzić, a może nawet i utożsamić...
Kolejną jest szkolna lektura, którą zna każdy uczeń podstawówki, czyli "Przypadki Robinsona Kruzoe". Wartościowa książka o dzielnym, zaradnym człowieku, który udowadnia, że nawet będąc w największych tarapatach można wyjść z nich cało, za pomocą chęci, talentu, sprytu i wiary.

Jestem zadowolona, z pozytywnego przebiegu mojego planu, który zakładał ukończenie wraz z obecnym rokiem książek, które czytam od dawna. Plan ten na pewno przedłuży się w nadchodzącym miesiącu. W lutym zamierzam ukończyć przynajmniej dwa kolejne tytuły, z którymi od dłuższego czasu się zmagam a są nimi: "Czerwona siostra" Marka Lawrence'a oraz "Rio Anaconda" Wojciecha Cejrowskiego. Natomiast z tytułów niedawno zaczętych, na celownik biorę głównie "Stulecie winnych. Początek". Ciekawa jestem czy uda mi się ten plan wypełnić w stu procentach⛄

 

Styczeń w liczbach:

Przeczytanych książek: 5
Łączna liczba stron czytanych książek: 1199
Łącznie przesłuchanych minut: 1068
Biografie/Autobiografie/Dzienniki: 1
Literatura faktu: 1
Literatura przygodowa: 1
Naukowe i popularnonaukowe: 1
Thriller/Kryminał/Sensacja: 1

3 komentarze:

  1. Świetnie, że realizujesz swoje czytelnicze plany. Mój styczeń był trochę mniej zapracowany, ale czytelniczo owocny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie udało się przeczytać 4 książki. Życzę zaczytanego lutego.

    OdpowiedzUsuń

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty