poniedziałek, 1 stycznia 2024

#3 TBR 2024 styczeń - czerwiec

Pierwszą połowę roku zamierzam rozpocząć od przeczytania trzech zaległych książek z poprzedniego TBR-u, czyli "Samotności w Sieci", którą już pomału kończę oraz "Księgi cmentarnej" Neila Geimana i "Nikt nie idzie" Jakuba Małeckiego. Z racji, iż są to tytuły zaległe, mam zamiar w miarę szybko je nadrobić, gdyż czekają już następne, nowe ksiązki. Między innymi z tego też powodu postarałam się o wybranie lżejszych gatunków i nie bardzo grubych - z małymi wyjątkami. Drugim ważnym powodem jest fakt, iż nadchodzący 2024 rok będzie dla mnie dość trudny pod kątem czytelniczym z uwagi na egzamin państwowy ze specjalizacji internistycznej w jesiennej sesji. Dlatego od drugiej połowy roku będę chciała się skupić na nauce. Nie zrezygnuję oczywiście z książek, ale do drugiego TBR-u lipcowo-grudniowego na pewno postaram się wybrać wyłącznie lekkie i niedługie książki. Mam na myśli kilka tytułów Agathy Christie, więc może to być okazja do nadrobienia książek ulubionej Autorki.
Poniżej przedstawiam zimowo-wiosenny TBR na 2024 rok:

Lista TBR-owej szóstki

1. "Cudowna" (Piotr Nesterowicz)
2. "Harry Potter i Więzień Azkabanu" (Joanne K. Rowling)
3. "Cały ten czas" (Hania Czaban)
4. "Tysiąc wspaniałych słońc" (Khaled Hosseini)
5. "Moralność Pani Dulskiej" (Gabriela Zapolska)
6. "Tajemnica gwiazdkowego puddingu" (Agatha Christie)
 
Po ukończeniu zaległych TBR-owych tytułów zamierzam zabrać się za reportaż Piotra Nesterowicza "Cudowna", który już od dłuższego czasu miałam na myśli.
 
Następnie chciałabym kontynuować serię o Harrym Potterze i przeczytać trzeci tom cyklu "Harry Potter i Więzień Azkabanu" autorstwa J.K. Rowling).

Jeśli chodzi o fantastykę, chciałabym zapoznać się z debiutem Hani Czaban "Cały ten czas". Jestem ciekawa czy to młodzieżowe fantasy przypadnie mi do gustu ta samo, jak spodobało się wielu czytelnikom, którzy mają ten tytuł od dawna za sobą.
 
"Tysiąc wspaniałych słońc" Khaleda Hosseiniego to książka, którą posiadam od bardzo dawna, którą zdążyłam już pożyczyć kilku osobom - niektórym nawet po kilka razy (!) bo tak bardzo im się podobała - a sama wciąż nie znam tej - podobno - bardzo pięknej i wzruszającej historii. Mimo, iż ta książka jest najgrubsza w tym zestawieniu (a przecież miały być same krótkie i lekkie książkowe pozycje), to jednak chciałabym w końcu poznać tę historię.
 
Utwór dramatyczny, czyli sztuka Gabrieli Zapolskiej "Moralność Pani Dulskiej" niegdyś poleciła mi mama i miałam zapoznać się z nim już dobre dwa lata temu. W tym roku na pewno znajdę czas dla Pani Dulskiej.
 
Ponieważ pierwszy wstępny egzamin ze specjalizacji mam już w kwietniu, a około maja/czerwca planuję zacząć pomału uczyć się do egzaminu państwowego, w okolicach końcówki pierwszego półrocza planuję kryminał Agathy Christie. Zastanawiałam się, który z posiadanych kryminałów wybrać i padło na "Tajemnicę gwiazdkowego puddingu", z którą wiążę się pewna mała ciekawostka - jest to pierwsza książka Agathy Christie, która wiele lat temu wpadła w moje ręce. Otrzymałam ją od cioci, gdy byłam chyba jeszcze w gimnazjum. I choć wtedy nie przeczytałam tej książki, to zapoczątkowała ona moje intensywne poszukiwania innych tytułów z serii - i to właśnie tych wydawanych przez Wydawnictwo Dolnośląskie końcem lat dziewięćdziesiątych. Chciałabym, aby mój powrót do ulubionej Autorki, który planuję na ten rok, rozpoczął się właśnie od "Tajemnicy gwiazdkowego puddingu".

Zapraszam do śledzenia postępów związanych z tym TBR-em i nie tylko, bo oczywiście poza tymi książkami postaram się jeszcze coś "przemycić" do czytelniczych osiągnięć na ten rok.

2 komentarze:

"Zbyt głośna samotnosć" (Bohumil Hrabal)

Bo ja gdy czytam, to właściwie nie czytam, biorę piękne zdanie do buzi i ssę je jak cukierek, jakbym sączył kieliszeczek likieru, tak długo, aż w końcu ta myśl rozpływa się we mnie jak alkohol, tak długo we mnie wsiąka, aż w końcu nie tylko jest w moim mózgu i sercu, lecz pulsuje w mych żyłach aż po krańce naczyniek włoskowatych.

Popularne posty